Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Oceanis Clipper 523
126. Hajó Magazin, 2006. január

Idén mutatták be a Bénéteau új zászlóshajóját, az Oceanis Clipper 523-ast. A Group Finot által tervezett cruiser gyors, kényelmes és elegáns hajó. A terv vadonatúj, az 523-as modern víz alatti kialakítást és jól átgondolt deckket kapott. A gyár jelenleg kétféle berendezéssel kínálja a hajót. A charter-változatban akár tizenkét ággyal is felszerelhető.

 
A hatalmas génua jól húz
 

Tribunjban az őszi hajókiállításon vitorláztunk ezzel a hajóval. Gyorsan kapkodva futottunk ki a kikötőből, hogy elérjük az éppen feltámadó gyenge szelet. Az első, amivel megismerkedik a hajós egy rövid próbaút során mindig a motor. A száz lóerős diesel csendben, megnyugtatóan teszi a dolgát. Ahogy kicsúszunk a hajók közül, erős orrsugár kormány segít rendkívül kis íven elfordulni. A cockpit hatalmas. A dupla kormányok mögött is bőséges a hely. Sokan vagyunk a hajón, de elvesznek az emberek. Kényelmesen elfér akár tizenkét fő is. A nők panaszkodnak, hogy nincs igazán kényelmes napozó felület a hajón. Valóban, a tagolt és férfi szemnek szépen kialakított fedélzet nem kínál ilyen lehetőséget, legalábbis akkorát nem, hogy két ember egymás mellett kényelmesen elférjen. A két fallstopper közül a jobboldali elektromos. Kényelmesen lehet kihúzni a nagyvitorlátaz árbocból. Szinte valamennyi kötél - a génuaschot kivételével - a fallstopperekre fut ezért nagyon hasznos a gépi segítség. Kitekerjük a génuát és szépen elindulunk. Enyhén megdől és szépen szalad a hajó. Automatára teszem, és előre megyek. Itt az orrban érezni a legjobban a hajó sebességét. Közben felfedezem a szkipper kabint. Egy deckablakon kell bebújni és létrán leereszkedni, mert a kabinnak ez az egyetlen bejárata. Korrekt hely, önálló fürdőszobával. Közben megfordulunk. Ezen a hajón az alapgénua mögött van egy szintén rollreffel szerelt második orrvitorla is, ezért most be kell tekerni a génuát. Ez a munka három embernek ad elfoglaltságot. A génuacsörlők a kormányállás elé kerültek, így ha kell, egyedül is kezelhető a hajó. Hosszú utakon nem jelent ez gondot. Az automata segítségével minden manőver megoldható. A kormány mögül jól kilátni, a két állás között pedig akadálymentes tágas az út, gyorsan át lehet érni a másik oldalra.

 
A szalonban kétszemélyes ágy alakítható ki
Navigációs asztal

Technikai adatok
Teljes hossz:
16,20 m
Test hossz:
15,89 m
Szélesség:
4,88 m
Sail Area (sqm):
151 m
Száraz tömeg:
15 000 kg
Motor:
100 LE
Üzemanyagtartály:
450 l
Fekvőhelyek:
4/12 fő
CE besorolás::
A/B/C
Tervező:
Groupe Finot

Ez a hajó nem charter kivitel. A szalonban hosszú konyha van a jobb oldalon, mikrohullámú sütővel, kétszer 130 literes, elől nyitható hűtővel. A szkipper kabinon kívül három fürdőszoba van, kettő a két achterkabinhoz csatlakozik, egy pedig elől van, ahol egy kényelmes, tágas lakosztály várja a hajó urát. Ez majdnem kétszer akkora, mint a hátsók. A charter hajóban ugyan ezen a helyen két kabin egy-egy önálló fürdőszobával kínál négy ember számára kényelmes szállást és nagyobbak az achter kabinok is. A magánkivitelben a két achter kabin közé egy vitorlatárolót építettek. A hajó negyvenkét liter melegvizet képes készíteni, amit azért be kell osztani, ha a teljes létszám hajózik. A cockpitben is van egy zuhany, még nagyobb a kísértés. A tíkfa borítású fardeck nagyon kényelmes, tágas hely. Talán itt lehet a legjobban napozni is. Alapkivitelben a lépcsők a cockpit padló és a fürdőtrepni van, tíkfával burkolva. A fedélzetért külön kell fizetni. Jó a hajó alapfelszereltsége, szinte minden benne van, ami feltétlenül szükséges. Mégis az opciós lista meglehetősen hosszú: légkondicionálótól a televízión keresztül a spinnakerig sok mindent tartalmaz. Talán a legfontosabb mind közül az automata kormány és az orrsugár kormány.

Litkey
Fotó: Szekeres

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink